Monday, November 29, 2010

2alam part 2 Review PENUH emosi!!!! terperinci!!! penuh aksi!! siap dgn lakonan semula paling terbaek dlm blog malaysia review ini la yg di nantikan oleh peminat2 filem malaysia!! sebuah reviw yg akan megegarkan dunia hiburan yg membuatkan semua og berkata wow .. betol la kata beliau.. nyata la beliau seorang yg mantap penuh keungulan seorang yg mempunyai ilmu dlm bidang perfilem!!! .. ahh ahh ahh ahh *ambik angin xtahan semput angkat diri atas bakul.. rehat 2min!... aku gi minum air jap.. tau!!! *sambil minum air.. saksikan la!!!! reviw 2 alam!! dari serius tak sakit!!!!!!!!

loteh la aku taip tajuk tu, rasa macam nak sambung esok je cerita dia!

btw aku tak nak rushing2.. biar kita slow.. asal mesej kita sampai pada pembaca. betol tak kata abg nie? kan betol kan?

so abg naik la dgn familly abg dlm wayang
abg tgk kerusi semua terisi la juga...
dlm minda abg camnie je.. ohh nie rupa yer org2 yg fail.. org yg gagal mendapatkan tiket nangkung!!!!

so abg pown ambik tempat duduk.. seat best,
empuk, selesa.. aircond pown nyaman suka sgt2!!

nie nak cakap pasal cerita melayu nie.. cerita melayu nie memang xreti2 la nak di pelbagaikan
kalau xcerita komedi.. cerita seram.. kalau xcerita komedi cerita hantu
YA ALLAH.. apa la... cuba la buat cerita lain2 sikit..

mcm bdk2 collage
dpt asigment.. letcure cakap.. bulan nie semua buat tema hantu tau!!!
otak dia... pelbagaikan la sikit.. sakit jiwa aku

1st thriller
cerit hatu!!! woooo woooo *seram x?
oke fail la aku
arahan Shamsul haslam.. apa entah cerita dia bagi aku leh tahan..
nampak oke2 .. chantek juga.. ada beberapa babak dlm thriller tu menunjukan, kesungguhan dia.. mcm aksi2 van terbalik.. oke lah tu.. kekah la sikit van kan.. nak utung juta2 modal nak kosong! mana bleh,,


2nd thriller
cerita hatu juga woooo wooo *seram x?
oke fail la aku..  :*(
cerita pasal toyol.. eja belakon.. hai boleh tahan!
NIE SERIUS AKU KAGUM!! dari segi cara di handle kamera dia ambik short! nias gila
masa drmatik shot.. gila gempak!
aku yakin filem nie kompem nias..

TAPI AKU BENCI CERITA HATI!!

3rd thriller HATU JUGA!!!
dah la aku lupa la cerita hantu apa.. tapi hatu sama jeee la..!!!!
entah sapa belakon.. aku mcm dah xkesah!
hatu hatu hatu!
kenapa la korang nie suka tgk cerita hatu!!! ...

habis thriller...
oke start! movie..

keadaan gelap seketika!
tb2 ada montaj dr romezy duduk atas kerusi mewah ye!
kemudia dia tekan rmoted control!


 ah dia tgh duduk atas kerusi nie!! tapi background gelap! dia pakai speak hitam, kemudia capai remoted dan tekan!!!


klip!!! *bunyi mcm tv di tutup/buka!

AYAT PERTAMA DLM MOVIE NIE
SUMPAH SAMA DGN AYAT PERTAMA AKU SEBUT LEPAS TGK
MONTAJ DR ROMEZY TU! cuba teka apa??!!



Astrafullah Azim...!!!!!

hahahha..  so

makcik nie tgh cakap dlm telfon dgn muka penuh dramtik!
dia ucap Astrafukkah Azim..!!! 
sambil di perhatikan oleh suami dia yg berkerusi roda. dgn jubah putih. makcik tu rebah di tahan dinding kayu 

DDUSSSSSSSSSSSSSSHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!


Tb masuk adgend disko! 
lagu tekno berkemudang menandakan masanya tuk hit the fllor haha.. mcm syial..
so kamera work dari belah atas sedang megikut sorang mamat bepakai stylo ala2 bapak ayam!..
*baju bunga2 button baju xtutup 2.. dari atas pakai cermin mata gelap!! (DLAM KELAB MALAM!! PANDAAAIII YEEE!!!!!)

dapat di perhatikan 1 remaja melayu sedang menari separuh bogel. hanya memakai seluar menampakan buah dada nya yg flat!! *lelaki..
sambil mehayun2 kan baju.. di udara .. dan menari melompat2 megikut irama techo!

di seblah ye pulak. terdapay 2 lelaki dan satu perempuan menari dgn penuh keghariah! sambil di gesel2 badan perempuan tu dengan badan kedua2 lelaki itu!

kemudia lelaki yg berpakaian bapak ayam tu.. singgah ke bar section
sambil mendapatkan se- bottle arak! 
tb2 dtg seorang perempuan yg muka ye comot! penuh dgn peluh! rambut kusut
lelaki bapak ayam tu meghulurkan bottle arak pada perempuan tersebut,.

tetapi perempuan yg ala2 mabuk ituk menolak. dgn jari telujuk

dan menaggalkan kasut tumit (sbb yer tb2 ada kasut tumit ngek xreti buat filem)
dan menuangkan air arak dlm kasu tumit kemudia meminum air tersbut dari kasut tumit tersebut!
AKU TAK TAU!! FUCKTION!!!!! . perbuaatan itu!

xseksi pown.. sbb dia munim air dari tapak kasut dia sendiri!
kalau nak nampak liar pown biar la buat lelaki tu yg minum dari tapak kasut perempuan tu! kan tu lagi liar!!


DDUSSSSSSSSSSSSSSHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!
*NIE FLASH BACK!!! 

Tb babak kampung,
3 lelaki sedang membersihkan papan kerada, dgn air dlm suasan subuh yg chantek!

*BTW camra work dlm filem ni boleh tahan!

kemudia babak pisau menhiris2 daun pandan.. dan bungaan2
di ikuti dgn 2 lelaki yg sedang menghiris buluh tuk di jadikan rangkak keranda...

dari jauh dapat di lihat seorang lelaki berpakaian seperti Ustaz Umno haha :)) *sokong hitam.
sedang bebicara sesuatu..

kita jgan la.. bercakap benda yg.... *pastud ah x jelas
kemudia dia di sapa oleh makcik tua tadi..

KORANG TAU ASAL AKU CAKAP USTAZ UMNO!
MAKCIK TUA!
ORG GEMOK *BELOM KELUAR LAGI!

SEBB!! DLM FILEM YG PANDAI SGT2 NIE!!! DIA XBANYAK INTERKASI ANTARA WATAK!! SAMPAI AKU XKENAL POWN NAMA!!!! WATAK2 UTAMA!!!

WARGHH!! AKU RASA BEGANG!!!!
AKU DAN STOP SINI LAA!!!!!

BERSAMBUNG..!!!!!


aku rasa malas la sambung.. korang minat ke nak tau
aku naik darah kut pk!! kembali T_T!!


7 comments:

  1. hahaha.. ntah2 esok ko da lupa lak jalan citer dia

    ReplyDelete
  2. Memang macam S*** pun citer dia... aku tengok hari kedua tayangan... kata cecah 2 JUTA....

    tayangan malam tu pukul 9.20 malam.. so nak dapatkan kepastian pukul 9.30 malam aku g kaunter tanya ada tiket lagi tak...

    Terkejut aku.... tu dia ada 90% lagi kekosongan.. Aku beli tiket, terus masuk panggung...

    Mula2 citer da macam bangang huhuhu...

    Rugi-rugi...

    ReplyDelete
  3. @haha tau xpe biar la aku lupai kesah ini hahaha

    apa ko kata meman betol wan tech! aku pernah jumpa cerita camnmie punya banyak mistake!!


    ko terpekejut ada 90 kosong aku terkejut ada org tgk huhuhuh

    bts

    ReplyDelete
  4. hahaha,,mmg BEST tahap leh sakit jiwa raga ..wa caya sama lu la rambut cendawan!

    ReplyDelete
  5. wallaweyy..mmg lg kuat la niat utk TAKMO tgk cite ni kt wayg..klu kuar tv gagah lg la nk tgk..hihi~ =P

    ReplyDelete
  6. Alhamdulilah... aku berjaya meyelamatkan jiwa seorang insan dari tertekan oleh 2 alam huhuhuh :))

    bts

    ReplyDelete